Ilyen lett volna, ha Superman Sztálin oldalán száll harcba
Amikor már azt hittük, hogy elolvastuk 2024 legjobb képregényeit, akkor akadt a kezünkbe a Vörös hős, ami könnyedén maga mögé utasítja a legtöbb tavalyi kötetet.
Luc Besson húsz év után visszatér az űropera műfajához, új sci-fije július 21-én kerül a magyar mozikba. Összegyűjtöttük érveinket, miért esélyes a Valerian, hogy az év egyik legjobb geekfilmje legyen.
„Valérian és Laureline (1967) Pierre Christin író és Jean-Claude Mézières rajzoló közös műve, az egyik legnagyobb példányszámban eladott, leghíresebb belga-francia képregény-sorozat, rengeteg kortárs művészt, és az őket követő nemzedéket is megihlette. Címszereplői űr- és időutazó ügynökök a 28. századból, amikorra az emberiség elérte azt az utópisztikus kort, melyben a technológia által megvalósult az általános jólét, és lehetővé vált az időutazás, illetve a térben való korlátlan mozgás egyik pillanatról a másikra.
Az ügynökök feladata, hogy megvédjék az emberiséget, biztosítsák a jövőjét, bármilyen ideológiával, hatalommal, vagy egyetemes gonosszal kelljen is ehhez szembenézniük, bármely korban. Valérian a sorozat alakulásával jellemszegény antihősből egy szerethető figurává fejlődött, míg Laureline végigjárta a női akcióhősök fejlődéstörténetét: mellékszereplőként kezdte Valérian mellett, aztán a sikerre való tekintettel tovább szerepeltették a sorozatban, és majd az alkotók is rájöttek, hogy több van a karakterben, mint a két nagy mell, ami szorult helyzetben kapóra jön… és szinte kiterjedtebb háttérsztorit kapott, és árnyaltabb jellemet, mint a férfi főhős.”